-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15939 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

فلسفه حرام بودن زنا چيست با آنكه خداوند غريزه جنسي را در انسان قرار داده ومي دانيم بالاخره بايد آن را اشباع كرد
1 - پـيـدايـش هـرج و مرج در نظام خانواده و از ميان رفتن رابطه فرزندان و پدران ,رابطه اي كه وجودش نه تنها سبب شناخت اجتماعي است , بلكه موجب حمايت كامل ازفرزندان مي گردد زيرا در جـامـعـه اي كـه فـرزنـدان نـامشروع و بي پدر فراوان گردند روابطاجتماعي كه بر پايه روابط خـانـوادگـي بـنيان شده سخت دچار تزلزل مي گردد , از اين گذشته از عنصر محبت كه نقش تـعـيـيـن كـننده اي در مبارزه با جنايتها و خشونتها داردمحروم مي شود , و جامعه انساني به يك جامعه كاملا حيواني توام با خشونت در همه ابعاد تبديل مي گردد 2 - تجربه نشان داده و علم ثابت كرده است كه اين عمل باعث اشاعه انواع بيماريهاست و با تمام تشكيلاتي كه براي مبارزه با عواقب و آثـار آن امـروز فراهم كرده اند باز آمار نشان مي دهد كه افراد بسياري از اين راه سلامت خودرا از دسـت داده و مـي دهـنـد 3 - بـايد توجه داشت كه هدف از ازدواج تنها مساله اشباع غريزه جنسي نـيست بلكه اشتراك در تشكيل زندگي و انس روحي و آرامش فكري و تربيت فرزندان و همكاري در هـمه شوون حيات از آثار ازدواج است كه بدون اختصاص زن و مردبه يكديگر و تحريم زنا هيچ يك از اينها امكان پذير نيست .

تفسير نمونه ج 12 ص 103
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.